Хомеопатия при бременност – Трети триместър

Публикувано в категория Бременност, Хомеопатия за деца и майки | 1 коментар

Последните три месеца на бременността са белязани от бърз растеж и диференциране на органите и тъканите на ембриона, което увеличава до 30% притока на кръв от майката към плода. Същевременно кръвното налягане може да се повиши до 140/90 в последните седмици на бременността, а нивото на хематокрита да спадне до 34 или 35 l/l.

За да се приспособят към растежа на ембриона и да подпомогнат изтласкването му, тазът и тазобедрените стави се разширяват и отпускат, а гърдите продължават да нарастват и да се развиват. Когато раждането наближи, бебето се спуска надолу към таза, за да се подготви за излизането, като освобождава напрежението върху диафрагмата, ребрата и стомаха, но насочва цялата си тежест надолу към пикочния мехур, ректума и краката.

Много типични за третия триместър оплаквания могат да се повлияят по-добре с хомеопатия, отколкото с конвенционални средства. Такива са:

• Артрит, невралгия и ревматични оплаквания
  • Хемороиди
  • Разширени вени
  • Неправилно разположение на плода

Артрит, невралгия и ревматични оплаквания

CAULOPHYLLUM

• Това лекарство се използва при болка и възпаление на пръстите на ръцете и краката в комбинация с маточна дисфункция, мускулна слабост и нервно напрежение или минало с подобна симптоматика

CIMICIFUGA

• Обикновено това лекарство се свързва със силно главоболие и невралгични болки, но също така се предписва и при разпръснати или локализирани усещания на болка след удар, артрит или ревматизъм на големите стави.
  • Характерно е още маточна дисфункция, вариране на симптомите, разпокъсаност на физическите и менталните усещания, движения подобни на хореа.

PULSATILLA

• Непостоянни болки, които преминават от място на място и се влошават от затопляне, топли и препълнени стаи, преяждане, тежки или мазни храни, емоционални вълнения.

SEPIA

• Отлично лекарство за хлабави стави и увиснали мускули
  • Болки в кръста, както и болки свързани с тежестта на бебето, която оказва натиск върху таза и краката, които се освобождават при усърдни упражнения
  • В допълнение са типичните характеристики на това лекарство: усещане за свличане на тазовите органи, непоносимост към мазни храни, раздразнителност, загуба на привързаност към близките

ARNICA

• Отлично лекарство при падания, изкълчвания, разтягания с кръвонасядане
  • Може да се прилага и външно като мехлем, но никога върху отворени рани

NUX VOMICA

• Мускулно напрежение след загуба на сън, запек, непоносимост към лекарства, свръхстимулация или обикновена нервност
  • Пациентки, които работят прекалено много и на които е трудно да се отпуснат и да си починат
  • При схванат врат, гръб или крайници в следствие на преумора

RHUS TOX.

• Водещо лекарство при обикновени навяхвания, разтягания на мускули и лигаменти, тендинит, лумбаго и др.
  • Стягащи, разкъсващи болки, които се увеличават при почивка, обострят се при първоначално раздвижване, успокояват се при продължително движение и се появяват отново при умора, като изискват постоянна промяна на позата
  • Повечето пациенти се влошават при студено или влажно време и се подобряват от горещи напитки и топлина

BRYONIA

• Основно лекарство за стави, ставни връзки, лигаменти и бурси.
  • Остро възпаление с болка, която се засилва при най-малкото движение и се освобождава при обездвижване или лягане върху болната страна.
  • При обикновен бурсит или плеврит на раменете

MAGNESIA PHOS

• Лекарство при невралгии и спазми
  • Успокоява остри, спазматични, пробождащи болки, ишиас, които се подобряват при натиск, разтъркване, но най-вече от гореща вана, гореща бутилка с вода или горещина/загряване под всякаква форма

COLOCYNTHIS

• При ишиас и болки като тези при MAGNESIA PHOS., но които се подобряват повече от натиск отколкото от загряване
  • След преживян гняв или възмущение

COLCHICUM

• Болезнено възпаление на ставите и свързващите ги тъкани, влошаващи се от най-малкото движение и се освобождават при покой
  • Усещане за студ и чувствителност към миризми и студено, влажно време

KALI CARBONICA

• При дразнеща болка във врата или гърба, която се освобождава след силно разтъркване, може да събуди пациентката от 2 до 4 през нощта
  • Съпътства се от раздразнителност

LEDUM

• Артритни и ревматични оплаквания, които се подобряват от ледено студено

RUTA

• Болки в костите, които се подобряват от движение и се влошават при покой
  • Болка в сухожилията, скъсени сухожилия
  • Възпаление на повърхностния слой на костта

Хемороиди

Разширените вени на ректалната лигавица, хемороидите може да изглеждат отвън като синкави, гроздовидни подутини около ануса и обикновено стават видими след изхождане. Хемороидите в късна бременност не са опасни, но трябва да се лекуват, ако предизвикват сърбеж, болка или кървят.

PULSATILLA

• Отлично лекарство при венозни оплаквания
  • При хемороиди с непостоянни симптоми, усещане за студ и топлина, непоносимост към топли помещения, преяждане, емоционална превъзбуда.
  • Подобряват се на свеж въздух

SEPIA

• Усещане за тежест или пропадане
  • Усещане за топка в областта на ректума
  • Съпътстващи симптоми – загуба на привързаност към близките, подобряване от физическо усилие

NUX VOMICA

• С работенето до късно, нервната хиперстимулация, непоносимост към тежки храни и лекарства, стилът на живот на NUX VOMICA най-често оказва до допълнително напрежение върху черния дроб
  • Хемороиди, причинени от запек и безсъние
  • Пациентки, които трудно изоставят вредните навици

SULPHUR

• Едно от главните лекарства при късна бременност
  • Топлокръвни пациентки с увеличен кръвен обем, кожни проблеми
  • Парещи хемороиди, които се влошават от затопляне
  • Жажда към студени течности и непоносимост към топлина

LACHESIS

• Синкави отоци и цвят на кожата
  • Хемороиди, чувствителни към допир, тесни дрехи, които се влошават по време или след сън

AESCULUS

• Класическо лекарство за хемороиди, когато липсват други симптоми
  • Усещане за боцкане в ректума

HAMAMELIS

• Това е може би най-доброто лекарство за венозни проблеми, когато липсват други индикации
  • Хемороиди с усещане за подуване, болка и кървене

Варикозни вени

Като хемороидите варикозните или повърхностно разширени вени на краката се предават по наследство. Въпреки че са сравнително безобидни, те могат да доведат до подуване, дискомфорт, тежест, болка, които се повлияват добре от хомеопатичното лечение.

PULSATILLA

• Предписва се при наличие на същите симптоми като при хемороидите

SEPIA

• При разширени вени с усещане за тежест или пропадане в областта на таза и ректума, с типичния синдром на безразличието към близките и раздразнителността

CARBO VEGETABILIS

• Степен на систематична загуба на кислород с дифузна цианоза и други белези на усложнения на дълбоките вени (едема, стазисни язви, студенина при допир и др.)
  • Нужда от студен въздух и проветряване
  • Много газове
  • Забавен процес на излекуване

LACHESIS

• Левостранни оплаквания, усещане за ограничение или чувствителност при допир или тесни дрехи
  • Влошаване от сън и подобрение при будност

HAMAMELIS

• При липса на други индикации, при тежест, оток и болезненост

Неправилно разположение на плода

Рядко е необходимо или желателно да се обръща позицията на бебетата от хоризонтална или с дупето надолу до обърната с главата надолу преди 32 гестационна седмица, защото те могат да се върнат в изходната си позиция. В последните седмици, когато се намалява съотношението на амниотичната течност и бебето достигне максималния си размер бебето по-трудно би променило позицията си.

Поради това единственото време, подходящо за обръщане на бебето в правилна позиция е между 32 и 36 гестационна седмица при първо раждане и може би малко по-дълго, ако е второ или трето раждане.

В този период могат да помогнат следните лекарства

PULSATILLA

В 40% от случаите бебетата се обръщат в правилна позиция след прием на това лекарство при здрави жени, при които няма други силни симптоми, характерни за други лекарства. Най-силният ефект е при жени, чиито симптоми съвпадат с тези на картината на лекарството.

CARBO VEG.

• При следните симптоми
  • Слабост, болнавост
  • Оригване