Лечение на инфекциозни хреми

Публикувано в категория Болезнени истини и алопатия, Болести при деца | 10 коментарa

В тази публикация ще говоря за инфекциозните хреми. Съществуват и алергични хреми, които ще разгледам по-късно.

Хремата подобно на кашлицата, повръщането и разстройството е опит на организма да изхвърли болестта навън.

Забелязала съм в практиката си, че твърде малко майки знаят това и мислят, че хремата предшества някакво сериозно заболяване.  Например често съм чувала да казват, че след хремата непременно следва кашлицата. Разбира се, това не винаги е така. Понякога страхът на майките от това вероятно заболяване е толкова голям, че личният им лекар се вижда принуден да им предпише антибиотик за хремата.

Надявам се тази публикация да успокои майките и да ги направи по-чувствителни към естествения начин, по който организмът на тяхното дете се справят сам с инфекцията.

Много е важно да се знае, че съществуват т. нар.  риновируси, които предизвикват възпалителна реакция на носоглътката, което клинически се изразява само и единствено с хрема. Тези инфекции могат да продължат 2-3 дни и детето да се оправи.

Факт е, че има и други вируси, които предизвикват хрема, като инфекцията може да продължи към бронхите и да доведе до пневмония. Но когато детето има здрава имунна система, инфекциозният процес достига до ниво носоглътка и не продължава към бронхите. За да сте сигурни, че децата ви няма да се разболеят от подобно тежко заболяване, направете всичко възможно те да имат силна имунна система като се доверявате на нуждите на техния организъм от сън, храна, движение и течности. Избягвайте честата употреба на лекарства, които отслабват имунната система. Вместо с тях го лекувайте с хомеопатия и природни средства (синьо-зелени водорасли, коластра, ехинацея, цитросепт и др.).

Често инфекциозните хреми се съпровождат от увеличение на тонзилите (сливиците), както и от реакция на регионалните лимфни възли. Това показва, че организмът започва да произвежда повече лимфотици, с които да се бори с инфекциозния причинител.

Хремата обикновено започва с бистра секреция, която постепенно става слузеста до жълто-зелена.

Когато е в период на бистра секреция, обикновено носът не е много запушен. Постепенно при загъстване на хремата, тя запушва нослето.

Тъй като децата дишат до петата си година през носа, за тях запушеният нос е сериозна болест. Това важи особено за кърмачетата. Затова е необходимо отбъбване на лигавицата.

Отбъбването може да стане с един обикновен физиологичен серум, който поставен в нослето предизвиква кихане и изхвърляне на секрета. Това може да се постигне и с препарати съдържащи морска вода: стеримар, диснимар, риномер, нефита (спрей или крем). Всички тези препарати почистват лигавицата от натрупания секрет и правят носа проходим.

Физиотерапията също е подходяща за лечение на инфекциозни хреми: УВЧ, УВЛ, СОЛУКС, инхалации с физиологичен серум.

Препоръчвам и капки преварен зехтин, капки коластра, краве масло (в случай, че децата нямат алергия към млякото), които намаляват сухотата и също отбъбват лигавицата на носа.

Майката трябва да прецени до каква степен температурата в стаята влияе на хремата на детето. Наличието на хладен въздух и отворен прозорец може да отбъбне лигавицата на носа. Други деца предпочитат топлина и топлото помещение им отпушва нослето. Наличие на вода, която се изпарява е добре за някои деца, но не и за други. Така че майката трябва добре да прецени какво подобрява и какво влошава състоянието на детето й, за да може да му помогне.

Много често лекарите изписват ненужно други капки за нос, които алергизират допълнително лигавицата на носа. Поставянето на отбъбващи капки в носа, каквито са: vibrocyl, xyllometozolin, olynth, mucoseptonex, капки с адреналин и коларгол е желателно да продължи не повече от 3-4 дни и да се прави само вечер, за да спят добре децата. Използването им повече 4 дни крие риск от атрофия на лигавицата на носа и алергия. Така че майките не трябва да прекаляват с употребата на този вид капки.

Когато секретът стане жълто-зелен много майки смятат, че това е сериозна бактериална инфекция, много лекари прибягват и към употреба на антибиотик. Препоръчвам на майките, ако децата им правят често жълто-зелени хреми да вземат носен или гърлен секрет за микробиологично изследване. Ако там се открие микроб, личният лекар вече може да реши какъв антибиотик е необходим. Но, ако не се открие, няма нужда от антибиотик.

1. Uvazaema d-r Maneva,
    az sam maika na momiche na 5 meseci. Vcera tia prie vakcina DTP. Predi da prieme vakcinata lekarkata ni pregleda zashtoto ot nekolko sedmici imahme zapusheno nosle po vreme na sutreshnoto krmene. Sled kato se ustanovi che ne e nishto seriozno deteto orie vakcinata, no prez noshta vdigna temperatura 38,5C, stana strashno nervna i zapocna strashnata kashlica. Sled kato se obazdam ot Makedonija, tuk ne sum cuvala za homeopatsko lechenie na bebeta i tochno zatova pochitam vashata rabota. Za temperaturata i dadoh 2,5ml sipup Paracetamol, sutrin ia zavedoh na lekar i lekarkata ni kaza che veroiatno po vreme na pregleda vcera se e zarazila ot niakoe bolno dete, poneze imalo virus koito zavrshva s bronhit. Pri nas vse oshte ne bilo bronhit, zatova i praveha inhalacia s edna kapchica Ventolin i ni kazaha utre da ia zavedem otnovo za da se vidi dali ima nuzda ot antibiotik. Az sam uzasno protiv antibioticite i hemicheskite lekarstva vobshte, ima li nachn da se predpazim ot bronhita i kakvo moga da napravia da pomogna na deteto si. Molia Ve ako imate vzmoznost da mi otgovorite speshno poneze drza do Vasheto mnenie i ne bih zapochvala s lechenie po vsiaka cena. Mezdudrugoto iskam da spomena che deteto e samo na krma, ne sam i davala daze ni voda. Beskraino Vi blagodaria.

2. Ще помогне ли Коралгол при стрептококус пневмоние.

• Коментар:

3. Привет д-р Манева!
    Имам само едно запитване-молба:какво е вашето мнение за “Мораксела катаралис“(направих носен и гърлен секрет и се оказа гърлото чисто,а този микроб в носа на 3год.ми син,който на градина,но на ясла не е ходил направо на тръгна на детска) и какво лечение трябва да се предприеме : антибиотици или хомеопатия!?!?
    Благодаря ви!!!

4. Здравейте д-р Манева,
    Моят син от 1 година посещава детско заведение първо ясла, а от юни месец детска градина. Още от началото почти всеки месец има бактерии я в гърлото, я в нослето, последната е Стафилококус Ауреус в нослето, започна със запушен нос и жълто-зелени секрети. Кажете ни моле ви как можем да се преборим с тези бактерии.Има ли някакви нагревки на синусите ли незнам и аз какво, за да спрат да го нападат тези гадинки? Имуностимуланти даваме редовно от тази година.

5. Здравейте доктор Манева.Не съм много запозната с хомеопатичното лечение ,но бих искала да знам има ли хомеопатични продукти които влияят добре на нервната система .Примерно да влияят добре при панически разтройства, депресии , неврози.Могат ли тези продукти да заменят антидепресантите успешно.

6. Здравейте Доктор Манева, искам да ви попитам как да оправим нашите сополки, дъжеричката ми е на 7 месеца и от три седмици неможем да оправим нослето. Върлуваше вирус с който се заразихме цялото семейство и неможах да опазя малката започна със хрема прозрачна, след това стана гъстичка и слузеста след 6 дни без никакви лекарства и само физиологичен р-р отидохме на лекар и и исписаха антибиотик февзил, флавамед, виброцил и витамн ц понеже започна да ми накашля. 7 дни пихме антибиотика, но ни останаха още малко сополки които са високо горе и много я мъча със аспираторчето неможем да ги изкараме какво бихте ни препоръчали, защото закъсняваме доста с имунизациите и незнам дали да дам при това положения да я боцнат. Благодаря ви предварително

• Здр, може да е от зъбките, най-добре е да се взема секрет от носа преди да се изписват лекарства, за да има полза от това. Детето ми е на 1 и 10 мес.., сестра ми има бебе на 11 мес. и този проблем ни е много познат, за жалост се изписват лекарства на преценка и каквото и дойде на акъла,а не чрез изследване на секрета, в другите страни е практика и е нещо нормално, още повече за децата са безплатни и нямат лимит като други направления.

7. Hahaahha. I’m not too bright today. Great post!

8. With havin so much written content do you ever run into any problems of plagorism or copyright violation? My blog has a lot of exclusive content I’ve either created myself or outsourced but it appears a lot of it is popping it up all over the web without my authorization. Do you know any solutions to help prevent content from being stolen? I’d truly appreciate it.